maandag 3 oktober 2011

Zondag 2 oktober: Aveiro

Zondag naar het strand, het is lekker warm, 30 graden, en na een stukje lopen treffen we een groot en bijna verlaten strand aan. Ik heb even tussen de golven gezwommen, maar ik ben nog steeds een watje, het is ijskoud. Aan het einde van de middag gaan Marcel, Ieffie en Marlène proletarisch kokkels inkopen: ze gaan kokkels (schelpdieren vergelijkbaar met mosselen) rapen op een naburige zandbank die bij eb bovenwater komt. Ondertussen heb ik kennis gemaakt met Steve uit Engeland, die samen met zijn vrouw Carol op de Innamorata II ook de wereld rond wil zeilen. Op zijn vraag of ik alleen reis moet ik met het schaamrood op de kaken aan Steve bekennen dat mijn vrouw verderop op de zandbank wat eten uit de modder aan het ploeteren is samen met die man en die blaffende hond…
’s Avonds kokkelgratiné met versgebakken broodjes en kruidenboter….heerlijk!




Na dit maal en een paar borreltjes samen met Marcel naar de tweede avond van het feest. Veel afwisseling is er niet, een broer van de plaatselijke Jan Smit trad op samen met een aantal vrolijk dansende meiden en na een uurtje hadden we het gezien en gingen in de rubber boot terug aan boord van de Rafiki. Marcel bleef nog even en dat had hij beter niet kunnen doen. Tegen het einde van het feest wilde hij terug naar zijn schip maar verloor, door nog volledig onduidelijke redenen, zijn evenwicht toen hij in zijn rubberboot wilde stappen en haalde zo een nat pak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten