vrijdag 23 september 2011

Baiona 23/9-2011

Vrijdag 23 september

“Koop een boot en werk je dood” hoor je vaak zeggen. Het is moeilijk te begrijpen, maar er is altijd nog wat te doen aan boord, het spreekwoord klopt eigenlijk wel.
Vandaag het grootzeil afgetuigd en gerepareerd, de reeflijnen opnieuw bevestigd, de buiskap gerepareerd enz, enz, de hele dag aan het klussen.
We waren eigenlijk van plan om vandaag naar Porto te zeilen maar er was vanmorgen mist en de komende dagen wordt zuidenwind voorspeld, waardoor Porto niet te bezeilen is en we hebben geen zin om deze afstand te “motoren” of te wel “ploffen” in het zeilersjargon.

2 opmerkingen:

  1. Succes met de boot. Porto is een mooie plaats om een paar dagen te moeten liggen. Goede reis

    Groeten uit Wateringen. Ik ben nu vier maanden thuis, maar heb me nog geen seconde verveeld. Ondanks het feit, dat het weer niet zo goed was. Mijn hond is inmiddels een kilo afgevallen (meer gelopen), maar ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wij werken hard door aan ons eigen schip (Alcyone, 33 ft) om volgend jaar op de Oostzee te zeilen. Tijdens het werk denk ik vaak aan jullie verhalen. Groeten van Angèl Geraedts

    BeantwoordenVerwijderen