vrijdag 11 mei 2018

Plotseling overlijden van de moeder van Loud, Tiny van Kessel, Colombia

Donderdag 29 maart 2018 tot en met woensdag 4 april 2018

Positie Santa Marta: 11°14.527 N 74°13.063 W
Vandaag ontvangen we een heel triest bericht vanaf het thuisfront. Mijn broer stuurt een Whattsapp met de mededeling: “Mam is zojuist gestorven, neem svp contact met me op”.

We zijn met stomheid geslagen. Mijn moeder was voor haar leeftijd, 83 jaar, gezond, nog erg fit en zat vol levensvreugde. Ze had haar leven na de dood van haar man, 2,5 jaar geleden, weer op orde en woonde zeer tevreden in een appartement in het woonzorgcomplex in Kessel. Totaal onverwachts is ze op deze donderdagmiddag, nadat ze 's morgens was gaan winkelen met mijn zus, op de bank in slaap gedut en overleden. We zijn beide geschokt en verdrietig en maken meteen plannen om zo snel mogelijk naar huis te gaan en samen met mijn familie afscheid van mijn lieve moeder te nemen.

We maken de boot klaar voor vertrek en regelen tickets naar huis. De volgende dag vliegen we terug en maandag 2e paasdag komen we aan in een koud Nederland. Het was een lange reis. Eerst 3 uur met de taxi naar Baranquilla, vervolgens een uitgebreide controle op de luchthaven van Baranquilla op met name drugs, dan een vlucht naar Panama voor een overstap naar Amsterdam.

Marlene wacht op scan en doorzoeking koffer.
Wat wil je, veel stempels in het paspoort en een ticket van Colombia naar Amsterdam.

Mooi uitzicht over Baranquilla.

Panama, met in het midden de marina en ankerplek voor zeilboten.

Skyline van Panama.

Jan en Yvonne stonden ons gelukkig op te wachten in Amsterdam. Dinsdag heb ik gelukkig nog afscheid kunnen nemen van mam en woensdag hebben we samen met mijn familie mijn moeder gecremeerd. De koffietafel was, heel gepast, in het mooie kasteel van Kessel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten