dinsdag 3 december 2013

Curaçao, Marlène Düsseldorf - Curaçao

Dinsdag 3 december 2013

Positie Curaçao: 12°04.890' N 68°51.742 W
Dinsdagmorgen in alle vroegte pikt Jan van Kessel Marlène op voor de terugvlucht naar Curaçao. De surfplank zit al op het dak van de auto. Het inchecken duurt erg lang. Veel mensen hebben veel te veel bagage bij zich, koffers gaan open en er moet bagage uit. Marlène beslist dan maar gelijk dat een aantal zaken mee terug gaan met Jan. Eerste probleem opgelost. Eindelijk ben ik aan de beurt, dan begint de medewerkster van Air Berlin te zeuren dat ik geen retourticket heb. Ik kan aantonen dat we onze boot in Curaçao hebben liggen, maar dat is voor haar niet voldoende. Ik moest terplekke betalen voor een retourticket of naar de Air Berlin Servicebalie. Deze servicebalie ligt natuurlijk aan de andere kant van het gebouw. Gelukkig is Jan bij me, zodat ik niet met de surfplank naar de servicebalie hoef. Bij de servicebalie geven ze aan dat ik geen retourticket nodig heb en ontvang ik alvast een stempel. Nu weer terug naar de incheckbalie, waar ik de hele rij voorbij ga en direct vooraan ga staan. Na een lange reis is Marlène dan weer terug in Curaçao. De warmte komt je al gelijk tegemoet. Met mijn surfplank mocht ik gelijk doorlopen. Geen enkele bagage van mij is in Curaçao door de scanner gegaan. 

’s Avonds nog naar de verjaardag van Jaap. Het was een erg gezellig feestje, maar om 22.30 uur begon Marlène toch slaap te krijgen. Het was ook een lange dag, van ’s morgens 4.15 uur Nederlandse tijd tot 23.00 uur Curaçaose tijd (denk aan de 5 uur extra i.v.m. tijdverschil).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten