dinsdag 1 november 2011

Rubicon

Dinsdag 1 november

Positie: 28°51'31.07" N  13°49'01.90" W
Vandaag ben ik 48 lentes geworden en werd ik getrakteerd op een wandeltocht over dit vulkaaneiland. Lanzarote is een jong en dor eiland. Weinig tot geen begroeiing en donkere, zwarte aarde. Heuvels van ongeveer 300 – 600 meter, zwart en bruinkleuren zijn de typische omgeving. In de laaggelegen gebieden een paar stadjes en veel, heel veel toeristische centra’s. Met de dinghy kunnen we makkelijk aan wal bij de jachthaven dus geen risico op kantelen van het bootje….. Vanmorgen hebben we ons voor de eerste keer aangemeld bij een “SSB net”. Dit zijn radiogroepjes op de kortegolf radio waar informatie over ligplaatsen en het weer tijdens overtochten worden besproken aan de hand van “live”-verslagen van boten die onderweg zijn of voor anker liggen. We krijgen info van boten die op een afstand tot 500 km varen en liggen. De discussies worden om toerbeurt geleid door verschillende boten. Deze groep bestaat met name uit Amerikanen en “Kiwi’s”, het jargon voor Nieuw-Zeelanders. Bij het aanmelden van de Rafiki werd ik verwelkomd met een “congratulations Loud!”. Steve van de Innamorata had mijn verjaardag al doorgegeven aan de groep.
De Innamorata is met zuidelijke koers naar Fuertaventura vetrokken na uitgebreide felicitaties. Aangezien ook de Betty Boop verplichtingen heeft, is er vanavond  geen verjaardagspartijtje aan boord van de Rafiki. Als alternatief zijn we ’s avonds eerst gaan skypen met onze ouders en vervolgens gaan uit eten. Een gezellig restaurant met een uitstekende keuken aan de haven zorgde voor een leuke verjaardag.