maandag 7 november 2011

Fuerteventura - Gran Tarajal

Maandag 7 november 2011:

Positie: 28°12'26.34" N  14°01'33.55" W
 “De strijd gaat beginnen!”.
Ik heb mij naar mijn mening al bewezen als succesvol big-game visser. Ireen en Chris van de Kiwi-boot naast ons in de haven vissen niet met een hengel maar alleen met een sterke vislijn met kunstaas, heel simpel, goedkoop en succesvol. Als je beet hebt, trek je de vis met werkhandschoenen gewoon naar binnen met een lijn die meer dan 100 kg trekkracht kan hebben. De Kiwi’s hebben al grote vissen hiermee gevangen. Ik heb tegen Marlène hier minachtend over gereageerd, dit is namelijk niet sportief, op deze manier vissen. De echte sportvisser wil een gevecht leveren met de vis en zijn hengel, een eerlijk “man tegen vis”-gevecht. Marlène deelt deze mening niet en daarom zijn we vandaag naar de viswinkel getrokken om zo’n “Kiwi-setje” te kopen voor Marlène. Marlène ruikt namelijk bloed en wil mij met deze vislijn met dito kunstaas van mijn troon stoten. Morgen zeilen we verder zuidwaarts en dan zal de strijd losbarsten met als hoofdprijs: de eeuwige roem. “Niet het aantal vissen telt, maar alleen de grootste”, dat heeft ze geleerd van de Marlijnvissers afgelopen zaterdag.
Het vissetje is hier voor de duidelijkheid afgebeeld:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten