zaterdag 5 november 2011

Gran Tarajal

Zaterdag 5 november 2011:
Positie: 28°12'26.34" N  14°01'33.55" W
In de stad heb ik een aantal LED lampje op de kop weten te tikken en heb vervolgens alle gloeilampen aan boord vervangen door LED. Dit bespaart 90 % van de stroom voor verlichting én LED geeft geen warmte, erg prettig in de tropen.
De haven heeft een grote viswedstrijd georganiseerd en een groot aantal sportvisboten zijn vanmorgen uit de haven vetrokken met als doel de grootste vis aan de haak te slaan. Aan het einde van de dag liggen in de haven twee Marlijnen in het water die door een kraan op een speciaal hiervoor gemaakt rek gehangen worden. Deze monsters zijn indrukwekkend groot. Marlène merkt op dat ik een grotere hengel nodig heb maar ik vertel dat ik voor een dergelijke vis een grotere boot nodig heb…. De exemplaren op de foto zijn ongeveer 200 kg zwaar.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Marlene en Loud,
    Het begint zo langzamerhand een zondags ritueel te worden; voor het slapen gaan nog even jullie blog te lezen. Ik volg jullie reis met veel interesse en het is leuk om zo mee te mogen reizen. Parallel google earth open hebben staan om in te zoomen op de genoemde baaitjes en havens. Heeft iets weg van Big Brother. (niet persoonlijk bedoeld Loud...)Ik heb ook inmiddels vast gesteld dat er heel wat meer kesselnaren jullie blog volgen. Het is dan ook regelmatig onderwerp van gesprek. Binnenkort is weer hierezitting. Misschien een gelegenheid om een live verbinding tot stand te brengen...
    Nou, genoeg gezeverd. veel succes met de grote oversteek. Kunnen jullie via sateliet ook nog wat toesturen tijdens die tocht? Ik hoop van wel anders word het wel een lange clifhanger!
    Groetjes, Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een tussendoortje.... Je bent niet de eerste die deze uitspraak ten berde brengt!

    http://www.youtube.com/watch?v=8gciFoEbOA8

    Groeten,

    Erik

    BeantwoordenVerwijderen