zaterdag 21 april 2012

Domburg (Suriname) naar Chaguaramas (Trinidad), dag 1

Zaterdag 21 april 2012:

Vanmorgen ontdekte Marlène om 06:00 uur dat een klein zeilbootje, dat waarschijnlijk van anker geslagen is, door de stroming aan de Rafiki is blijven “hangen”.

Om 6.00 uur 's morgens ligt deze zeilboot tegen onze zeilboot aan. Hij hangt vast aan onze ankerketting.

Aangezien we de dinghy al opgeborgen hebben, niemand aanwezig is op de kade en er schade ontstaat aan de romp van de Rafiki, zijn we genoodzaakt het bootje los te snijden en het verder mee te laten voeren met de stroom. Als dit bootje ergens aan wal landt, dan zullen anderen zich hier wel over ontfermen.

Om 7.00 uur is het zeilbootje verlost van de Rafiki en drijft verder met de stroom mee.

Om 08:00 uur nemen we met veel getoeter afscheid van de bewoners van Domburg. De Mary-Eliza vertrekt samen met ons en Rob speelt tijdens dit afscheid nog een deuntje op zijn trompet.
We hebben stroom mee en met een heerlijk zonnetje en een mooi windje worden we naar Trinidad geblazen.