vrijdag 16 september 2011

La Coruna

Woensdag 14 en donderdag 15 september: La Coruna

Het zal voor velen die mij kennen toch een teleurstelling zijn: ik ga de Spanjaarden in Galicie niet afzeiken. En waarom niet? Ze zijn aardig! Ze groeten je zonder dat ze aan je kunnen verdienen, de steden en dorpen zijn netjes en alles maakt een gezellige indruk. Deze streek wil ik bij deze een aanrader noemen. De mensen (en dat is voor een land aan de Middellandse Zee zeer zeker uniek) zijn zelfs vriendelijk. Jammer alleen dat ze Spaans spreken en niet een normale taal zoals Nederlands, Duits of Engels.

La Coruna is een stad die zijn oorsprong vind in de Romeinse tijd. De vuurtoren is zelfs van Romeins origine en is zeer indrukwekkend. Hij staat zelfs op de werelderfgoed lijst.

Een aantal stranden midden in de stad, een haven midden in de stad, als je hier aanmeert heb je alles om je heen, super. De temperatuur is heerlijk, 25 – 28 graden. Een duik in het water levert dezelfde ervaring op als in Viveiro: ben ik echt een watje? Er zijn in de stad diverse pleintjes waar kinderen ongestoord kunnen spelen (hebben we in Kessel zelfs niet) en waar de bevolking lekker samenzit. Een heerlijk relaxte sfeer.

Tegenover onze haven is een stijger voor cruiseboten. In de middag meert zo’n megaboot vlak bij ons af. Ik denk dan meteen aan de serie “Love Boat” van de vorige eeuw. Als je echter als vrijgezel denkt van “dat lijkt mij een kans om een leuk iemand te ontmoeten” kom je van een zeer koude kermis thuis. Ik heb welgeteld 4 personen gespot zonder grijze haren, waarschijnlijk bemanning…




Geen opmerkingen:

Een reactie posten